과정명 | 국제 영어교사 핵심과정 |
---|---|
모집인원 (일반전형, 특별전형) |
150명 (각반 20명 미만) |
입시설명회 | 2021년 11월 20일(토) |
온라인 원서 접수 | 2021년 11월 22일(월) ~ 2021년 11월 29일(월) |
제출서류 기한 | 2021년 12월 1일(수) 17:00 (서울특별시 용산구 청파로 47나길 36, 숙명인재관 1층 행정실) |
입학시험 | 2021년 12월 4일(토) |
합격자 발표 | 2021년 12월 14일(화) |
등록금 납부 | 2021년 12월 14일(화)~ 2021년 12월 19일(일) |
입학식 | 2022년 3월 예정 |
개강 | 2022년 3월 예정 |
졸업식 | 2022년 6월 예정 |
전형구분 | 일반전형 |
---|---|
자격 |
- 초등, 중등 교사: 현직 영어교사(정교사, 기간제 교사, 영어회화전문강사, 방과후교사) |
구분 | 제출서류 |
---|---|
일반전형 |
* 영어권 학/석사 졸업자: 전 학년 성적증명서 원본/사본 각 1부 원본은 ‘원본대조’ 후 입시 전형일에 개별반환 |
반 | 시간 |
---|---|
주말반 | 화: 6:30pm ~ 10:30pm 토: 9:00am ~ 13:00pm |
English Interview | |
---|---|
시험방식 | 3명의 응시생이 한 조를 이루어 진행되는 형식으로 2명의 면접관이 입장한다.
|
시간 | 10~15분 |
예시문제 | A co-worker is having problems with students coming to class late. Based on your experience as students and/or teachers, brainstorm several solutions to this problem, and discuss their advantages and disadvantages and tell the colleagues your preferred order. |
채점기준 | ※ 주어지는 주제에 관한 개인의 의견 피력과 다른 응시생과의 interaction 능력을 평가한다. |
Program | TESOL-Live Certificate Program |
---|---|
TESOL-Live Certificate Program | 150 people (less than 20 person in each class) |
Sookmyung TESOL, Navigation | 20th November, 2021 |
Application Period | 22th November, 2021 ~ 29th December, 2021 |
Submission of Documents | 5pm, 1st December, 2021 (Sookmyung Professional Center, Cheongpa-ro, 47-Na-gil 36, Yongsan-gu, Seoul, Korea) |
Applicants Test | 4th December, 2021 |
Admission Notification | 14th December, 2021 |
Registration | 14th December, 2021 ~ 19th December, 2021 |
Opening Ceremony & Orientation | March, 2022 |
Classes Begin | March, 2022 |
Types of Applicants | Qualifications |
---|---|
Standard Type | Bachelor’s degree or expected graduate from a 4-year college or university |
Types of Applicants | Documents |
---|---|
Standard Type |
|
Class | Time |
---|---|
Morning class | Tuesday, Thursday 9:00am ~ 13:00pm |
Evening class | Tuesday, Thursday 6:30pm ~ 10:30pm |
English Interview | |
---|---|
Test Type | Applicants talk about a problem in groups of three while two YL instructors observe. The interview takes 15 minutes as follows:
|
Time | 15 - 20 minutes |
Task Example | A co-worker is having problems with students coming to class late. Based on your experience as students and/or teachers, brainstorm several solutions to this problem, and discuss their advantages and disadvantages and tell the colleagues your preferred order. |
Evaluation | ※ Evaluation is based on applicants abilities of stating their own opinion and interacting with other applicants. |