| 과정명 | 국제 영어교사 핵심과정 |
|---|---|
| 모집인원 (일반전형, 특별전형) |
150명 (각반 20명 미만) |
| 입시설명회 | 2022년 5월 14일(토) |
| 온라인 원서 접수 | 2022년 5월 16일(월) ~ 2022년 5월 23일(월) |
| 제출서류 기한 | 2022년 5월 25일(수) 12:00까지 (서울특별시 용산구 청파로 47나길 36, 숙명인재관 1층 행정실) *방문접수: 인재관 1층 행정실 직접방문 및 접수 |
| 입학시험 | 2022년 5월 29일(일) |
| 합격자 발표 | 2022년 6월 7일(화) 예정 |
| 등록금 납부 | 2022년 7월 4일(월) ~ 2022년 7월 8일(금) |
| 입학식 | 2022년 9월 2일(금) 예정 |
| 개강 | 2022년 9월 6일(화) 예정 |
| 전형구분 | 일반전형 |
|---|---|
| 자격 | 학사학위 이상 (졸업 예정자, 졸업자) |
| 구분 | 제출서류 |
|---|---|
| 일반전형 |
* 영어권 학/석사 졸업자: 전 학년 성적증명서 원본/사본 각 1부 원본은 ‘원본대조’ 후 입시 전형일에 개별반환 |
| 요일 | 시간 |
|---|---|
|
화요일 M&M
목요일 T&T
|
18:30 - 20:30 |
| 화요일 S&S 목요일 LDL |
20:30-22:30 |
| English Interview | |
|---|---|
| 시험방식 | 3명의 응시생이 한 조를 이루어 진행되는 형식으로 2명의 면접관이 입장한다.
|
| 시간 | 15분 |
| 예시문제 | A co-worker is having problems with students coming to class late. Based on your experience as students and/or teachers, brainstorm several solutions to this problem, and discuss their advantages and disadvantages and tell the colleagues your preferred order. |
| 채점기준 | ※ 주어지는 주제에 관한 개인의 의견 피력과 다른 응시생과의 interaction 능력을 평가한다. |
| Program | TESOL Live Certificate Program |
|---|---|
| TESOL Live Certificate Program | 150 people (less than 20 person in each class) |
| Sookmyung TESOL, Navigation | 14th May |
| Application Period | 16th May, 2022~ 23th May, 2022 |
| Submission of Documents | 25th May 2022 (Cheonpa-ro 47 na-gil, Yongsan-gu, Seoul, Korea, 140-132) |
| Applicants Test | 29th May, 2022 |
| Admission Notification | 7th June, 2022 |
| Registration | 7th June, 2022 ~ 10th June, 2022 |
| Opening Ceremony & Orientation | Early September, 2022 |
| Classes Begin |
|
| Types of Applicants | Qualifications |
|---|---|
| Standard Type | Bachelor’s degree or expected graduate from a 4-year college or university |
| Types of Applicants | Documents |
|---|---|
| Standard Type |
|
| Class | Time |
|---|---|
| Tuesday (M&M) Thursday (T&T) |
6:30-8:30 pm |
| Tuesday (M&M) Thursday (LDL) |
8:30-10:30 pm |
| English Interview | |
|---|---|
| Test Type | Applicants talk about a problem in groups of three while two SMU instructors observe. The interview takes 15 minutes as follows:
|
| Time | 15 - 20 minutes |
| Task Example | A co-worker is having problems with students coming to class late. Based on your experience as students and/or teachers, brainstorm several solutions to this problem, and discuss their advantages and disadvantages and tell the colleagues your preferred order. |
| Evaluation | ※ Evaluation is based on applicants abilities of stating their own opinion and interacting with other applicants. |