과정명 | 국제 영어교사 핵심과정 |
---|---|
모집인원 (일반전형, 특별전형) |
150명 (각반 20명 미만) |
입시설명회 | 2022년 5월 14일(토) |
온라인 원서 접수 | 2022년 5월 16일(월) ~ 2022년 5월 23일(월) |
제출서류 기한 | 2022년 5월 25일(수) 12:00까지 (서울특별시 용산구 청파로 47나길 36, 숙명인재관 1층 행정실) *방문접수: 인재관 1층 행정실 직접방문 및 접수 |
입학시험 | 2022년 5월 29일(일) |
합격자 발표 | 2022년 6월 7일(화) 예정 |
등록금 납부 | 2022년 7월 4일(월) ~ 2022년 7월 8일(금) |
입학식 | 2022년 9월 2일(금) 예정 |
개강 | 2022년 9월 6일(화) 예정 |
전형구분 | 일반전형 |
---|---|
자격 | 학사학위 이상 (졸업 예정자, 졸업자) |
구분 | 제출서류 |
---|---|
일반전형 |
* 영어권 학/석사 졸업자: 전 학년 성적증명서 원본/사본 각 1부 원본은 ‘원본대조’ 후 입시 전형일에 개별반환 |
요일 | 시간 |
---|---|
화요일 M&M
목요일 T&T
|
18:30 - 20:30 |
화요일 S&S 목요일 LDL |
20:30-22:30 |
English Interview | |
---|---|
시험방식 | 3명의 응시생이 한 조를 이루어 진행되는 형식으로 2명의 면접관이 입장한다.
|
시간 | 15분 |
예시문제 | A co-worker is having problems with students coming to class late. Based on your experience as students and/or teachers, brainstorm several solutions to this problem, and discuss their advantages and disadvantages and tell the colleagues your preferred order. |
채점기준 | ※ 주어지는 주제에 관한 개인의 의견 피력과 다른 응시생과의 interaction 능력을 평가한다. |
Program | TESOL Live Certificate Program |
---|---|
TESOL Live Certificate Program | 150 people (less than 20 person in each class) |
Sookmyung TESOL, Navigation | 14th May |
Application Period | 16th May, 2022~ 23th May, 2022 |
Submission of Documents | 25th May 2022 (Cheonpa-ro 47 na-gil, Yongsan-gu, Seoul, Korea, 140-132) |
Applicants Test | 29th May, 2022 |
Admission Notification | 7th June, 2022 |
Registration | 7th June, 2022 ~ 10th June, 2022 |
Opening Ceremony & Orientation | Early September, 2022 |
Classes Begin |
|
Types of Applicants | Qualifications |
---|---|
Standard Type | Bachelor’s degree or expected graduate from a 4-year college or university |
Types of Applicants | Documents |
---|---|
Standard Type |
|
Class | Time |
---|---|
Tuesday (M&M) Thursday (T&T) |
6:30-8:30 pm |
Tuesday (M&M) Thursday (LDL) |
8:30-10:30 pm |
English Interview | |
---|---|
Test Type | Applicants talk about a problem in groups of three while two SMU instructors observe. The interview takes 15 minutes as follows:
|
Time | 15 - 20 minutes |
Task Example | A co-worker is having problems with students coming to class late. Based on your experience as students and/or teachers, brainstorm several solutions to this problem, and discuss their advantages and disadvantages and tell the colleagues your preferred order. |
Evaluation | ※ Evaluation is based on applicants abilities of stating their own opinion and interacting with other applicants. |