과정명 | 타 교과 영어티칭 인증 프로그램 |
---|---|
모집인원 (일반전형, 특별전형) |
200명 (각반 20명 미만) |
입시설명회 | 추후 공지 |
온라인 원서 접수 | 2019년 4월 3일(수)~2019년 4월 6일(토) |
제출서류 기한 | 2019년 4월 9일(화) (서울특별시 용산구 청파로 47나길 36, 숙명인재관 1층 행정실) |
입학시험 | 2019년 4월 12일(금) |
합격자 발표 | 2019년 4월 16일(화) |
등록금 납부 | 2019년 4월 16일(화)~2019년 4월 18일(목) |
입학식 | 2019년 4월 20일(토) |
개강 | 2019년 4월 20일(토) |
전형구분 | 일반전형 |
---|---|
자격 | * 공통 (4년제 학사 졸업자)
|
전형구분 | 해당자 제출서류 | |
---|---|---|
동문 | 숙명 TESOL 자격증 졸업생/재학생 |
|
대학원생 또는 TESL 학과생 | 숙명여대 영문 성적증명서 | |
일반 | 타 대학 TESOL 자격증 |
|
타 대학 TESOL 대학원 | 테솔 영문 성정증명서 1부 | |
교사전형 | 현직 초중고 정교사 | 전공 제한 없음 |
전형 공통사항 |
---|
|
반 | 시간 |
---|---|
주말반 | 토 09:00am ~ 16:00pm (점심시간 1:00pm ~ 2:00pm) |
English Interview | |
---|---|
시험방식 | 3명의 응시생이 한 조를 이루어 진행되는 형식으로 2명의 면접관이 입장한다.
|
시간 | 15분 |
예시문제 | A co-worker is having problems with students coming to class late. Based on your experience as students and/or teachers, brainstorm several solutions to this problem, and discuss their advantages and disadvantages and tell the colleagues your preferred order. |
채점기준 | ※ 주어지는 주제에 관한 개인의 의견 피력과 다른 응시생과의 interaction 능력을 평가한다. |
Sookmyung TESOL, Navigation | 9th June 2018, 11:00 am ~ 12:00 pm (Place: Injaegwan #207) |
---|---|
Application Period | 2nd April, 2018 ~ 15th April, 2018 |
Submission of Documents | 17th April, 2018 (36, Cheonpa-ro 47 na-gil, Yongsan-gu, Seoul, Korea, 140-132) |
Applicants Test | 21st April, 2018 |
Admission Notification | 25th April, 2018 |
Registration | 26th April, 2018 ~ 30th April, 2018 |
Opening Ceremony & Orientation | 11th May, 2018 |
Classes Begin | 12th May, 2018 |
Types of Applicants | Qualifications |
---|---|
Standard Type | Bachelor’s degree from a 4-year university
|
Types of Applicants | Additional Documents | |
---|---|---|
Alumnus | SMU/YL Certificate Alumni of Sookmyung TESOL |
|
Who is a student of MA or TESL | University Proof of Transcript (in ENG) 1 | |
Standard Type | TESOL Certificate of Other University |
|
TESOL MA of Other University | TESOL Proof of Transcrip (in ENG) 1 | |
Teacher Type | Certificate of Employment from Principal |
Documents |
---|
|
Class | Time |
---|---|
Weekend class | Saturday 09:00am ~ 16:00pm (Lunch 1:00pm ~ 2:00pm) |
English Interview | |
---|---|
Test Type | Applicants talk about a problem in groups of three while two YL instructors observe. The interview takes 15 minutes as follows:
|
Time | 15 - 20 minutes |
Task Example | A co-worker is having problems with students coming to class late. Based on your experience as students and/or teachers, brainstorm several solutions to this problem, and discuss their advantages and disadvantages and tell the colleagues your preferred order. |
Evaluation | ※ Evaluation is based on applicants abilities of stating their own opinion and interacting with other applicants. |